onsdag 16 juni 2010

På väg till Sevilla...

Sitter på en skön uteservering på flygplatsen i Barcelona och väntar på mitt flyg vidare mot Sevilla.

När jag checkade in mitt bagage "på fingret" i Luleå kom jag ihåg att jag förra året hörde om en som arbetade med att förbättra hälso- och sjukvården i Afrika. Fingeravtrycksläsaren på flygplatsen gav honom idén att det vore ju ett möjligt sätt att identifiera rätt personer i datajournalssystemet i ett land där många är analfabeter och saknar personnummer... Vi möter olika utmaningar som vi hoppas kunna lösa med eHälso-lösningar beroende på var vi bor och verkar kan man då konstatera.. Det ska bli väldigt intressant att möta alla i Sevilla och dela deras tankar, erfarenheter och visioner inom området.

Dax att gå till gaten...

/camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar