lördag 19 juni 2010

Tack Sevilla!

Dax att börja packa ihop väskan och åka hemmåt igen.

Vilka souvenirer har jag med mig hem då? Ja, väskan känns faktiskt riktigt tung ;-)
Rätt stor plats tar det nya nätverket jag fått under dessa intensiva dagar; svenskar, spanjorer, danskar, holländare...ja även en sydafrikan, vårdgivare, systemleverantörer och utvecklare.
I en del av väskan har jag mina nya kunskaper kring e-hälsa på en makrosystemnivå, EU´s roll i utvecklingen och strategier för att hantera komplexiteten.
Tyngst väger nog min stärkta övertygelse om nödvändigheten att starkare koppla ihop våra e-hälsoprojeket med förbättringskunskapen vi skaffat oss genom att arbeta med förbättringar i vårdprocesserna. IT ger oss bara verktyg, verktyg som vi måste hitta smarta sätt att använda i verksamheten för att det ska bli värdeskapande för både patienter och personal.
Vackraste souvenierna är dock synintrycken från Sevilla. Vilken vacker stad! Och mysig! Men det är totalt omöjligt att hitta inne bland de trånga gränderna, jag har var mer eller mindre vilse hela tiden.

Full av intryck, insikter och inspiration tackar jag Sevilla för några fantasktiska dagar, tar på mig kläder för lite svalare väder och flyger hem.        /camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar